Miejsce:
Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa
Prowadzący:
Aneta Marek
Termin: 15-17.07.2019 r.
Uczestnicy (nr albumu): 142005, 147867, 147878, 147879, 147892, 147905, 147913, 147919, 147924, 147945, 142258, 147948, 147850, 147691, 147714, 147717, 147492, 147493, 147506, 147511, 147564, 147574, 147585, 147601, 147661, 147663, 147674, 147684, 147693, 147697, 147699, 147708
Opis zrealizowanych zadań w ramach szkolenia:
1. Definicja kreatywności i twórczego myślenia. Obszary zastosowania kompetencji związanych z kreatywnością.
2. Warunki utrudniające i sprzyjające budowaniu postawy kreatywnej oraz twórczemu myśleniu.
3. Podstawowe zasady pracy kreatywnej.
4. Nabycie wiedzy o możliwościach i ograniczeniach ludzkiego umysłu, cechy twórczego myślenia według Guillforda.
5. Operacje umysłowe służące kreatywnemu myśleniu.
6. Metody i techniki twórczości przydatne do generowania rozwiązań, rozwiązywania problemów, kwestionowania własnych schematów i założeń (m.in. metoda burzy mózgów, omówienie odmian burzy mózgów, synektyka, superpozycje, kapelusze de Bono).
7. Zwiększenie gotowiści do kwestionowania własnych schematów i założeń poprzez rozgrzewki umysłowe, cwiczenia ze skojarzeniami, tworzenie łańcuchów skojarzeniowych.
8. Krytka i doskonalenie rozwiązań w procesie twórczego myślenia.
9. Warunki wzmacnające orz obniżające własną efektywność-identyfikacja nawyków wspierających sukces w realizacji zadań oraz przeszkód.
10. Analiza i kwestionariusz samooceny złodzei czasu.
11. Założenia i praktyczne ćwiczenia porządkowania i analizowania zadań według metody Getting Things Done (GTD) D. Allena-całościowy model organizacji pracy.
12. Znaczenie "oczyszczania umysłu" według D. Allena.
13. Wyznaczenie pierwszych działań w projekcie zmierzających do realizacji celu.
14. Omówienie czterech generacji zarzadzania zadaniami (S. Covery).
15. Zasada 60/40 oraz zasada Pareto w planowaniu dnia.
16. Ważne-pilne-matryca Eisenhovera w ustalaniu priorytetów.
17. Definiowanie celów, S.M.A.R.T.
Prowadzący:
Paweł Grzesik
Terminy: 15-17.07.2019 r. oraz 22-24.07.2019 r.
Uczestnicy (nr albumu): 147492, 147493, 147506, 147511, 147564, 147574, 147585, 147601, 147661, 147663, 147674, 147684, 147693, 147697, 147699, 147708, 142005, 147867, 147878, 147879, 147892, 147905, 147913, 147919, 147924, 147945, 142258, 147948, 147850, 147691, 147714, 147717, 147849, 142131, 142137, 147582, 162526, 147896, 147613, 142194, 162527, 141882, 147646, 147647, 147658, 147664, 147686
Opis zrealizowanych zadań w ramach szkolenia:
1. Czym jest kreatywność - definicja kreatywności i twórczego myślenia. Przegląd kompetencji związanych z kreatywnością.
2. Warunki wzmacniania postawy kreatywnej oraz twórczego myślenia.
3. Sześć podstawowych zasad pracy kreatywnej.
4. Wiedza o możliwościach i organiczeniach ludzkiego umysłu, cechy twórczego myślenia według Guillforda.
5. Przegląd operacji umysłowych służących kreatywnemu myśleniu.
6. Metody i techniki twórczości przydatne do generowania rozwiązań, rozwiązywania problemów, kwestionowania własnych schematów i założeń (m.in. metoda burzy mózgów, omówienie odmian burzy mózgów, analogie, superpozycje, kapelusze de Bono).
7. Zwiększenie gotowości do kwestionowania własnych schematów i założeń poprzez rozgrzewki umysłowe, ćwiczenia ze skojarzeniami, tworzenie łańcuchów skojarzeniowych.
8. Krytyka i doskonalenie rozwiązań w procesie twórczego myślenia.
9. Ja czyli KTO?-o znaczeniu wizerunku w osiąganiu sukcesu zawodowego.
10. Mapa różnych sytuacji prezentacyjnych: prezentacja pomysłu, obrona pracy magisterskiej, ezpose przed nowym zespołem, rozmowa o pracę, wystąpienie konferencyjne przed dużym audytorium
11. Ćwiczenia i gry "rozgrzewające" kompetencje prezentacyjne.
12. Praca z kamerą: krótkie wystąpienia uczestników diagnozujące aktualny styl prezentacji.
13. Informacja zwrotna od prowadzącego - wskazówki dotyczące zaobserwowanych mocnych stron i obszarów rozwojowych.
14. "Niemilknące ciało" - wprowadzenie do komunikacji pozawerbalnej.
15. Podstawowe zasady budowania skutecznej komunikacji poprzez mimikę, gesty i postawę.
16. Spójność wizualna - jak zrobić dobre wrażenie?
17. Autentyczność wypowiedzi i własny styl prezentacyjny.
18. Oddziaływanie na poziom stresu za pośrednictwem ciała.
19. Wpływ własnych przekonań na umiejętność zarządzania emocjami podczas prezentacji/ważnej rozmowy.
20. Metody radzenia sobie z emocjami podczas wystąpień.
21. Co i jak mówić, by przyciągnać uwagę i przekonać audytorium (język, kompozycja, intonacja).
22. Przegląd warunków wzmacniających oraz obiżajacych efektywność pracy - identyfikacja nawyków wspierających sukces w realizacji zadań oraz przeszkód.
23. Kwestionariusz złodziei czasu (samoocena).
24. Żródło definiowania zadań do wykonania - metoda "Pogrzebu" i 6 horyzontów czasowych.
25. Model naturalnego planowania według D. Allena.
26. Wyznaczenie pierwszych działań w projekcie zmierzających do realizacji celu.
27. Cztery generacje zarządzania zadaniami (S. Covery).
28. " Oczyszczania umysłu" według metody GTD.
29. Założenia i praktyczne ćwiczenia porządkowania i analizowania zadań według metody Getting Things Done (GTD) D. Allena - całościowy model organizacji pracy.
30. Rola przeglądu w efektywnym zarzadzaniu zadaniami.
31. Zasada 60/40 służąca do określenia ilości zaplanowanego czasu.
32. Zastosowanie zasady Pareto do realizacji zadań.
33. Wazne-pilne - matryca Eisenhowera w ustalaniu priorytetów.
34. Metoda definiowania celów SMART.
Prowadzący:
Magdalena Pęcak
Paweł Grzesik
Terminy: 28.02.2020 r.
Uczestnicy (nr albumu): 147492, 147493, 147506, 147511, 147564, 147574, 147585, 147601, 147661, 147663, 147674, 147684, 147693, 147697, 147699,147708, 142005, 147867, 147878, 147879, 147892, 147892, 147905, 147913, 147919, 147924, 147945, 142258, 147948, 147850, 147691, 147714, 147717
Prowadzący:
Paweł Grzesik
Termin: 01.09.2020 r.
Uczestnicy (nr albumu): 147849, 142131, 142137, 147582, 162526, 147896, 147613, 142194, 162527, 141882, 147646, 147647, 147658, 147664, 147686
Opis zrealizowanych zadań w ramach szkolenia:
1. Dyplom i co dalej?-budowanie postawy odpwoeidzialności za dalszy rozwój i uczenie.
2. Marzenia, potrzeby i warości związane z pracą i rozwojem zawodowym.
3. Wyznaczenie celów zawodowych zgodnie z metoda SMART.
4. Projektowanie ściezek dojścia do celu, wyznaczenie kamieni milowych, planowanie działań przy wykorzystaniu modelu GROW.
5. Przegląd kompetencjipotrzebnych do realizacji celów zawodowych.
6. Koło kompetencji - samoocena poziomu wybranych kompetencji.
7. Poszukiwanie i wzmacnianie posiadanych zasobów, korzystanie z dotychczasowych umiejetności w nowym kontekscie zawodowym-rozmowa doceniająca.
8. Projektowanie działań majacych na celu rozwijanie kluczowych komptetencji.
9. Sposoby radzenia sobie z przeszkodami na drodze samorozwoju.
10. Pierwszy krok - wybór rozwiązania i podejmowanie inicjatywy.
11. Plan B i typowe pułapki przy podejmowaniu decyzji.
12. Narzędzia pracy z własną motywacją.
Prowadzący:
Paweł Grzesik
Magdalena Pęcak
Termin: 23-24.07.2020 r.
Uczestnicy (nr albumu): 147492, 147493, 147506, 147511, 147564, 147574, 147585, 147601, 147661, 147663, 147674, 147684, 147693, 147697, 147699, 147708, 142005, 147867, 147878, 147879, 147892, 147892, 147905, 147913, 147919, 147924, 147945, 142258, 147948, 147850, 147691, 147714, 147717
Prowadzący:
Paweł Grzesik
Terminy: 02-03.09.2020 r.
Uczestnicy (nr albumu): 147849, 142131, 142137, 147582, 162526, 147896, 147613, 142194, 162527, 141882, 147646, 147647, 147658, 147664, 147686
Opis zrealizowanych zadań w ramach szkolenia:
1. Komunikacja-jak ja się komunikuję z innymi?
2. Filtry kominikacyjne po stronie nadawcy i odbiorcy.
3. Cztery płaszczyzny nadawania i odbioru komunikatu - Model komunikcji Friedemanna Schulza von Thuna.
4. Test "uszy wrazliwe"- na jakie komunikaty jestem wyczulony.
5. Techniki aktywnego słuchania - doskonalenie umiejętności zadawania pytań, parafrazy, podsumowywania.
6. Komunikat ja, jako podstawa świadomej komunikacji nastawionej na jakość relacji.
7. Model udzielania sobie informacji zwrotnej z wykorzystaniem komunikatu ja.
8. Budowanie sieci kontaktów we współczesnych realiach zawodowych - szukanie szans i zasobów.
9. Przegląd posiadanych kontaktów ze wzgledu na zróżnicowane kryteria.
10. Budowanie relacji z nowopoznanymi osobami.
11. Etykieta biznesowa podczas spotkań networkingowych- budowanie wizerunku, nawiązywanie kontaktu.
12. Grupowe rozwiązywanie problemu - doświadczenia pracy w zespole, obserwacja wkładu poszczególnych osób w osiągnięcie rezultatu, rozwijanie umiejętności komunikacji w zespole.
14. Diagnoza ról zespołowych i równowaga w pracy zespołowej.
15. Test samopostrzegania własnej roli w zespole.
16. Różnorodne formy wnoszenia wkładu w pracę zespołową, kluczowe charakterystyki związane z rolami zespołowymi.
17. Róznorodność we współczesnych firmach - szanse i wyzwania związane z różnorodnością (róznice indywidualnych preferencji, różnice kulturowe i inne).
18. Asertywność jako narzędzie wspierajace budowanie partnerskich relacji w zespole.
19. Fazy budowania zespołu i ich wpływ na jakość pracy w zespole i kształtowanie się ego efektywności.
20. Jak budować skuteczne i efektywne zespoły? Model Patricka Lencioniego.
21. Podsumowanie i zamknięcie cyklu szkoleń.